Welcome to Our Website

Apple’dan iPhone kullanıcılarına özel yenilik!

Yeni özellikler ve kullanıcı arayüzü iyileştirmeleri içeren bu güncellemelerle birlikte Safari’ye de “Dikkat Kontrolü” özelliği geldi. Dikkat Dağıtma Kontrolü (Distraction Control) adlı özellik, iPhone kullanıcılarının Safari uygulamasında okuma yaparken belirlenen öğeleri ortadan kaldırmasını sağlayacak

Apple’ın yeni Safari özelliği dikkat dağıtıcı öğeleri web sitelerinden kaldırıyor.

Apple, iOS 18 ve iPadOS 18 Beta 5 sürümlerini geliştiricilere sundu. Yeni özellikler ve kullanıcı arayüzü iyileştirmeleri içeren bu güncellemelerle birlikte Safari’ye de “Dikkat Kontrolü” özelliği geldi.

Kullanıcılar Dikkat Dağıtma Kontrolü aracına Akıllı Arama alanındaki Sayfa Menüsü’nden erişebilir. Daha sonra web sitesinde kaldırmak istedikleri öğeyi seçerler. Safari, siteyi bir sonraki ziyaretlerinde öğeleri kaldırmayı hatırlayacaktır.

Dikkat Dağıtma Kontrolü olarak isimlendirilen özellik, Safari uygulamasını sıkça kullananlar için oldukça fonksiyonel olacak.

PEKI YENİLİK NE İŞE YARAYACAK?

Sosyal medyanın tüm dünyada popüler olduğu ve içeriklerin hızla tüketildiği bugünlerde dikkat dağınıklığı birçok insanın hayatını olumsuz yönde etkiliyor. Makale, haber ve içerik okumak isteyen insanlar; kısa süreli bile olsa odaklanmakta problem yaşıyor.

Apple da insanların dikkat dağınıklığının önüne geçmek ve okuma yaparken odaklanmasına yardımcı olmak için Safari uygulaması için yeni bir özellik geliştirdi.

iOS 18 Beta 5 güncellemesinde ortaya çıkan Dikkat Dağıtma Kontrolü (Distraction Control) adlı özellik, iPhone kullanıcılarının Safari uygulamasında okuma yaparken belirlenen öğeleri ortadan kaldırmasını sağlıyor. Dikkat Dağıtma Kontrolü, adından da belli olduğu gibi söz konusu unsurları kaldıracak.

Kaldırılan öğeler, iPhone kullanıcısı tarafından tek tek seçilecek ve cihazlar arasında senkronizasyon olmayacak. Yani iPhone‘da kaldırılan dikkat dağıtıcı unsur, Mac’de de kalkmayacak. Kullanıcının tüm cihazlardan tek tek kaldırması gerekecek.

Tüm bunlar dışında ek olarak söz konusu özellik, reklamlar için geçerli olmayacak. Yani Dikkat Dağıtma Kontrolü, web sitelerindeki reklamları kaldırmayacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir